22 July, 2012

Kini.

sudah dua hari kita berpuasa. dah dua hari jugak lah aku tolong mak aku kat bazaar. fenattt nak mampuihh. masa tolong mak aku kat kedai, hari hari balik pukul 12mlm ke atas. then aku on9 sampai pagi, bangun esok plak tengahari *hihihihi* lepas tu terus siap pegi kedai. macam tu la jadual aku seharian.

sekarang bila kedai tutup sebulan sbb puasa, pindah plak penat tu kat bazaar. jadual ada kasi tukar sikit. ammakk. hari hari paling lambat aku boleh tido sampai pukul 9pg je sebab aku kena buat kuih. kalau tahun lepas, tugas adik aku yang kena buat kuih neh. tapi tahun neh dia dah amik job tolong mak aku masak. so buat kuih aku yang kena take over. haihhh. 

dah isi semua barang kat dalam kereta, mandi, siap siap, gerak pegi bazaar. itu satu hal. kalau lambat sikit je dah sesak kat dalam. sempit gila nak masuk kereta hantar barang. tahun lepas takde sempit gini. duduk la kat bazaar sampai berbuka. dah balik rumah, bukan boleh tido terus. kena kemas rumah dulu, baju banyak tak berlipat, bekas bekas lauk tadi semua nak kena settle. dapur? masyallah. hihihi. bila dah siap semua, mandi bagai, online la pulop. hahaha. tetapi! line tenet macam harreemmm. super duper lembab yang amat *menunjukkan tahap kelembapan* biasanya line akan jadi laju bila jam menunjukkan pukul 3pagi dan ke atas. masak la aku nak berjaga smp pagi. kalau jaga kedai, takpe lah. boleh bangun lambat sebab kedai bukak petang. neh bazaar kot. aku kena bangun pagi dah skang. kenapa aku rasa macam sibuk semacam je hidup aku skang :l

mencabar tahap kewarasan betol sebab aku susah nak update belog bila line macam siput! nak bukak fb & twitter lagi la macam nak gila lembab nya. arghhh. saje je bulan2 pose neh nak bagi aku hilang pahala. dah la. lagi banyak aku mencarut kat sini, lagi banyak dosa plak aku buat kang :P sabar itu kan separuh dari iman? :)




Everything God created has its purpose. 
He made things the way He sees it. Perfect.

3 comments!:

Wany Territory said...

kakkk nak karipap pusing singgit!

ogy chomey :p said...

n3 yg kurang gbr. . .hurm. . Hurm. . Heeeehe

ZimaZain said...

kikio : hahaha. aku tak buat karipap laa. aku buat kuih melaka je. senang. hihihi

ogy : saje je nak sebut pasal gambar kan. kan. kannnn. heh