03 July, 2012

Botak yang Sepet.

sapa suka tengok cerita cina? atau lebih tepat, kungfu? kalau korang neh peminat tegar cita kungfu, confirm korang kenal dengan dua budak botak neh ;

Sik Siu Lung and Kok Siu Man.

yang kurus tu Sik Siu Lung.
yang montel tu Kok Siu Man.

ingat tak? ingat tak?
dulu masa budak budak, aku suka sangat tengok cita cina. ayah aku la yang ajar neh. semua drama cina kat tv tu tak pernah tinggal. kalau cita cina kungfu, lagi la taksub yang amat. kadang kadang ayah aku tolong ingat kan aku ''jimah, malam ni ada cita cina kungfu kul 10'' kalau yang bersiri tu lagi senak. ''abah, dah pukul 6. cita dah start'' 

dulu la. sekarang dah kurang follow cita kungfu neh. kalau dulu kat tv3, pukul 6petang, mesti ada cita cina TVB tu. sekarang mana ada dah. dorang ganti dengan slot akasia. semua cita cina dah transfer kat 8TV.




tiba tiba aku nak cerita pasal dua orang budak botak yang comel neh sebab semalam, balik je rumah, aku bukak tv. sekali nampak dua dua ni dalam tv. rupanya ada cerita Shaolin Popeye. aku apa lagi, dah kelam kabut duduk depan tv taknak mandi lagi. tiba tiba habis daa. arghhh. frust! tak sempat nak tengok. mana nak sempatnya kalau hari hari sampai rumah pukul 12 lebih. confirm standard cita start dalam pukul 10pm kan. 

aku teruja nak tengok si Kok Siu Man neh. yang tembam sikit tuh. dia berlakon sangat comel kot! sumpah kelakar. yang terror kungfu nya si Sik Siu Lung tu haaa. yang debab neh banyak alasan je lebih. tapi kalau takde dia dalam cita tu, confirm tak best. walaupun si kurus biasanya berlakon serius & si debab kelakar, dua dua tetap comel! budak botak yang cute gila. aku rasa kalau lagi sepuluh tahun pun, cerita kungfu yang dorang berlakon, tetap best & tak bosan aku tengok. macam cita P.Ramlee la. sampai sekarang kita tengok lagi kan :)


tapi sekarang budak budak neh dah besar. hurmmmm. dah tak comel dahhhh :(
hahahaa. gila. takkan dorang nak kecik sampai tua. tapi bila dah besar, kalau berlakon mesti tak secomel dulu kann. apa apa pun dorang tetap best!






Trying to pleased everyone, its like hurting urself.

0 comments!: