30 April, 2012

ManillaCards #9

hallooohaaaa! kuantan again. itupon susah tau dop nak ajak dorang pegi merewang sekejap. maklumlah, semua bz nak submit asgment lah, present lah, final exam lagi. tapi sebab aku merayu *ehh.merayu ke? :D* nak pinjam 'satu hari' dorang, dorang setuju nak kluar g kuantan hari ni. ngeh ngeh ngeh. kami nak tgok The Avengers!! 

tapi tak semua boleh join. dida kena balik umah sbb kena bawak ibu pg kemaman. yaya plak mmg bz nak study sbb first day exam, dia ada dua paper. so yang ada, aku, ira, pa'a, pipah, nad & liq. aku dah pesan kat liq dorang nak gerak pagi sbb taknak smp muadzam lewat sangat katanya. so pagi td aku call pukul 9pg, okay dia angkat then aku soh pegi mandi. kul 10 lebih macam tu aku text, kata odw pegi umah dia. sampai depan umah ktorg tunggu, takde org keluar. aku call takde org angkat. aikk? call maxis pn tak berangkat, celcom pon tak berangkat. soploh kali aku call tak berangkat hidung pon dah kluar asap dah neh! dah tak pikir makcik pakcik duk bertenggek depan umah, aku ajak ira pg ketuk umah dia *uiihhh. first time aku ketuk umah jantan neh. kecut* bg salam, takde org jawab. ketuk ketuk pintu, lama tu dengar org kata "kejap" haaa. liq kot. sekali bukak pntu, bukan nya liq, tom yang kluar. ktorg tnya la faliq ada tak. tom jawab macam nih "haa. liq keluar" HAAA? keluar? dia keluar pg mana? "hmm. dari smlm dia keluar sbnarnya. tak balik balik sampai skang" 

ahhhh sudah. mana kau pegi gileee. call tak berangkat! hangin aku. takkan nak tinggal macam tu je. dorang dah lama tunggu plak neh. padahal aku call pukul 9 td elok je kau bangun. lain kali campak je semattfon kau tu dlm jamban. haaishh. aku cakap kat pa'a, kalau dlm kul 11 still tak dapat contact dia, kita gerak. dah lenguh aku call, akhirnya dia angkat! "kau pegi manaaaa gileeee!" dia kata dia tido umah kawan. haaihhhhhh. kau pegi balik umah skang mandi! sejam lebih dah menggila duk carik kau.

ktorg smp kuantan dlm kul 1 kot. pegi dua kereta, so keta pa'a terus pg ECM, nak pg beli tiket wayang *benci betol aku dah tak boleh book online.kena beli kat kaunter* keta ira plak pegi toshiba jap. hard disk aku rosak. alang alang neh, baik aku pg hantar repair. dah smp toshiba, org yg handle warranty part pg lunch le pulop. so terpaksa tggu dia balik. kalau dia jenis punctual, balik la kot pukul 2. kalau tak? brape lama plak aku nak tggu. ktorg call pa'a tnya tiket pukul brapa. 

pa'a beli tiket pukul 2.50ptg. so hbis wayang dlm pukul 5 kan. sempat la kot. kedai tu tutup pukul 5.45. ktorg terus gerak pg ECM sbb kami sangat lapaaaa! PizzaHut time!






nasib baik sempat makan pizza. wayang start pukul 2.50, tapi pukul 2.20 pon makanan tak sampai lg. haihhh. kalau tak sempat camne? yg liq & nad, dua dua dah tgok cite tu. mmg dorang relaks je la even lambat pon.huh.

cite avengers neh, best jugak lah. HULK dia sumpah klaka. tapi aku rasa mcm panjang sangat smp byak kali jugak tnya kat nad, bila nak habis neh? lepas sekor dua raksasa kena bunuh, kluar lagi lima. aduhhh. aku dh nak tido kot. lepas habis wayang, dok sembang2 pasal cite avengers tuh, rupanya, dorang pon tertido jugak ms tgok cite tu td. hahahaaa.  apa2 pun, battleship lagi best! :D











sebab dah janji tak akan balik lambat, habis je wayang, jalan jalan sikit, minum each cup sambil2 tuh, ktorg balik. even tak semua yg boleh join hari ni, best sangat dpt keluar skali. lepas neh aku tak tau bila boleh lepak mcm ni.masing masing dah bz. practical lagi. sorang kat dungun, sorang kat kuantan, sorang kat kl, sorang kat perak. hmmmmm. belom masa lg aku nak buat entry sedih. cont later okay! :)

0 comments!: