01 May, 2012

A Moment to Remember #1

halloooo! lama gila tak berisi blog aku neh haa. bz lately *poyo* aku habis je praktikal, aku dah kena submit report kat muadzam. mcm org lain ada masa 2 minggu tuk prepare. aku takde, sbb duration prac aku 10 minggu. org lain 8 minggu je :(

sekali aku dah jejak muadzam, biasa la bro. macam taknak balik. seronok kacau dorang. dorang bz nak study tuk final, nak siapkan asingmnt, aku sibukk ajak karok, jogging, makan luar, kuantan. hehehehee. me sooo sorryyy meyhh. lama tak jumpa korang. winduu wuu wuuu nak lepak sekali *padahal baru 2 bulan*

now, turn Dida, Pa'a, Ira, Nad, Pot & Abe plak nak habis. ni semester terakhir dorang, afta dis dah kena praktikal macam aku. Memandangkan sem lepas dorang buat photoshoot tuk aku & aten, sem nih pun dorang nak buat jugak sblm dorang blah dari muadzam. KEBETULAN, masa aku habis prac, dorang dah study week. so, alang2 tu, saja nak mencapap kannn, aku tunggu la smp date nak shoot tu *kebetulan sangat* heheheee.

ingat senang ke nak set date neh. nak kumpul semua bukan senang. banyak kepala, banyak program. photographer lagi nak kena tgok free bila. semalam dah aku kacau dorang ajak pg jalan2 kuantan. hari ni photoshoot plak. ingat dorang takde final kee??! heeeeeeeee.

bincang punya bincang, semua setuju buat hari ni sebab 4hb dah start first paper final exam. try nak kumpul semua yang ada kalau boleh. tapi nak buat macam mana, mesti ada yang kurang. Dila dgn E tak boleh datang. Dila ada keja kena siap kan. E plak kat kelantan. haishhh. dah try our best nk kumpul semua, dah tak boleh, nak buat camne :(

Aku, Dida, Ira, Pa'a, Nad, Pot, Liq, Yaya, Aida, Abe & Arep
je lah yang ada hari ni.

takpe. plan kena jugak diteruskan. kalau cancel terus, lagi la sedih kan :) ikot plan asal nak buat afta zohor sbb takot hujan tu satu hal la. satu lagi takot tak sempat nak tawaf semua. sbb ini betol2 last photoshoot, so dorang nak pegi banyak skit tmpat compared dgn sem lepas. tapi, ayih, merangkap photograper, suh buat afta asar dlm 4.30 camtuh. dia kata afta zohor tu mcm panas sgt. dah ayih kata begitu, kami follow ajahh.

well, nama pun janji melayu, janji 4.30, dekat pukul 6 baru semua ada. yelah, nak tiup belon tu ingt kejap. amik masa kot. nak siap lagi. perempuan. lagii laaa lambaattt. hahahaa :P

bila start lambat, kami pun tak tau la sempat ke tak, nak pegi semua. kita try okay! :D

kita start dengan Wisma Sultan Ahmad Shah. Neh la admin Uniten Muadzam Shah. tempat kami final exam, tmpat bayar hutang, tempat buat jadual, lab, amik exam ticket, semuaa lahh. ni la satu2 nya tempat kami pakai student ID *pakai ke?* hahaha.

okay. part neh sumpah klaka! masa ktorg sampai kat wisma, ayih, syafiq ngan abe dah sampai dulu. ktorg pun serba salah sangat sbb smp lambat. kesian kat dorang. masa tu abe duk dalam keta, ayih ngan syafiq kat luar. ktorg pun pegi la kat abe. sekali aku tengok abe pakai kemeja putih, seluar hitam, kasut, siap kat kemeja ada tag nama ismail.

"be? nape mu pakai gini?"
"ye la. dah mu kata hari ni tema back to school?"

HAHAHAHAHAHAHAHA!

sampai skang kalau aku ingat balik mmg sumpah nak gelak guling guling. hahhaa. sorry be. aku tak dapat nak tahan walaupun kesian kat kau. haha. sape yang sangat tak bertanggungjawab tak bagitau yg tema kita telah bertukar neh haa?? *hahahahaa* saya mintak maaf sangat sangat encik ismail. tak berniat lansung nak biar kau terkapai kapai sorang2 pakai baju sekolah tuh. memang aku terkejut kot tengok kau pakai. hehehee. sorry tau! ampun :D *abe pun terkedek2 pg balik umah tuka baju :P*

memang asalnya nak buat tema back to school, sbb teringin sangat nak sarung baju sekolah balik. tapi memikirkan masing2 susah nak carik baju suma sbb everything last minute, ktorg tuka tema. semua kena pakai Merah Hitam or Kuning Hitam. arghh. janji kat badan tu ada warna Merah, Hitam, Kuning.




kat sini, habis semua belon pecah! urghhh. takpe la. dapat jugak tangkap gmba belon :)

tengok langit dah mendung. pikir sbb dah 6 lebih kot, tu yg gelap. senja kan. ktorg cepat cepat kemas semua barang, terus pegi pinggir pelangi.

Dulu masa adam ada lagi kat muadzam, ada la jugak ktorg pegi pinggir pelangi. ada la sekali dua datang sini join kwn2 adam main golf. lepas tu jarang sangat dah datang. kalau saje2 nak ambik angin petang, ktorg datang la sini. duk kat atas rumput tu, sembang sembang. best lepak petang2. kalau masa redup tu, lagi la seronok. baring2 kat situ rasa taknak balik.



masa pun makin suntuk, dah gelap neh. Last ktorg pegi kat Blok AA & AB.

sepanjang ktorang blaja kat muadzam neh, banyak masa ktorg hari hari di habiskan kat sini. ye lah. dah semua class kat sini. banyak sangat kenangan kat class. dgn classmate, dgn lecturer. ada dua blok. AA & AB. macam budak Finance ngan HR, ktorg banyak class kat Blok AB. bebudak Marketing, ACC ngan ED kat Blok AA. sebenarnya ikot lecturer. kalau tetbe budak acc ada ambik subjek macroeconomic, class kat AB lah, sbb bilik lect economic kat AB.

tak pasal pasal pot kena blakon jadi lecturer yang rendah dari student. hahahahaa.



walaupun penat, panas, berpeluh peluh, tetap enjoy! bila lagi nak tangkap gambar reramai macam neh kan. lepas neh entah jumpa entah tidak. kalau nanti dorang dah kawen, lagi laa susah nak jumpaa.

habis je shoot, ajak minum kat Jentayu. neh pon salah satu tempat yg ktorang takkan lupa. dari satu kedai, skang jentayu dah bukak dua kedai, ktorang still suka dtg makan western food kat sini. tengah duk minum minum, ktorang sembang2 la pasal kecewa tak dapat nak pegi semua tempat hari ni. Library, Tasik Ilmiah, Hollywood. Pot cakap, Ayih ada suggest buat 2nd photoshoot. heeeee. tapi, boleh ke? dorang dah nak final neh.


bincang punya bincang, dorang set nak buat 2nd photoshoot on 7th May. Semua takde paper hari tuh, tapi myb ada yang tak boleh dtg sebab on 8th May, dorang ada paper. macam Yaya ngan Arep tak boleh datang 7hb tuh. hmmm.

nak buat macam mana kalau dorang tak leh datang. at least dorang ada hari ni :)

*tak sabaa nak tunggu 2nd photoshoot. ihikkss.*


CLOSE UP SHOT
*tak berapa nak closeup sangat la kannn :P*

sory sbb saya terpaksa amik gmba yg neh. jenuh saya carik, takde gmba korang sorang2.
its still cun babe! :D


tunggu entry for da 2nd photoshoot okay!


ikhlas dari saya ;
.ZIMAAMIR.
disebabkan gambar terlalu banyak, kalau aku masuk semua kat sini macam
melampau sangat kann.
so, aku buat video. combine semua gamba yg ada.
aku tak terror sangat. biasa2 tu reti laa.
heheheheee.

*harap maaf atas ketidak clear an gamba dlm video di bawah.
aku pun tak tau bila masuk video dia jadi blur skit. sory. tak pandai. hee*




Do what makes you happy be with who makes you smile, laugh as much as you breathe
and love as long as you live.



5 comments!:

roze/oje/ogy said...

CHOMEYH NYE~ gerrrram! :P

ZimaZain said...
This comment has been removed by the author.
ZimaZain said...
This comment has been removed by the author.
ZimaZain said...

Siapa yang comel nyee tuhhhh?? hahahaaa. takyah nak gatai sanggaattt :P

Kismiss said...

hahahahahahah ! kemain kau nyah !

"Comment deleted
This comment has been removed by the author."

hahahhahahaha... :p :p :p