18 May, 2012

Them #4

esok dah balik perak. me so sedih rite now *alah. balik perak je pon* memang la "perak je pon" tapi, lepas neh dah susah nak lepak sekali, karok sekali. urghh. tapi sampai bila nak melekat je kann. hihihihi. btw, memandangkan hari ni hari terakhir, ingat nak ber xtvt ramai2 *bukanlah terakhir utk selama lamanya. perak - kl bukan jauh pun kan :P*

ingat nak ajak karok, dah semua nya kaki memekak kan. tapi lupa plak adam tak suka karok sangat. so, dari semalam adam dah ckp dia tak join karok tapi ajak ktorang main bowling petang. aku dengan yakin nya ''takde hal. aku follow je''

tapi bila dorang nak confirm balik main bowling tu sebab nak tahu sape boleh pegi book dulu, aku macam tak sure plak nak pegi ke tak. sebab tetbe teringat, kalau petang, ogy kerja. how come aku sorang je nanti. bukan masalah tak biasa or apa dengan dorang. macam la baru 1st time lepak sekali kan. tapi, dorang semua terror kottt! kalau ada ogy, aku ada geng. sama ada aku atau ogy akan dapat last or 2nd last. ikot nasib. kadang2 ogy menang. neh aku sorang. for sure aku kalah nanti. dorang tu semua wakil uniten, wakil flat, wakil jiran tetangga. haihhh. 

nak pegi ke tak? nak? tak? hmm. last kan. pegi je lahhh. lantak lah kalah pun. mmg dorang tahu aku tak reti main kan :D

mula2 aku ngan mok pegi wangsa walk dulu nak book game. sekali full sebab pukul 3 ada tournament. so bincang dengan yg lain, dorang ajak pegi ampang point main kat sana. sampai je situ, adam, liq ngan faiz dah ada kat situ ngah makan mcd. dorang soh pegi amik kasut terus. aku tanya la, berapa game kau amik? empat. haa? ayam kau empat. aku nak main satu je. kejadah smp empat. kembang tangan aku kang -.-''

macam biasa, dorang bukan kira kaki kau kembang ke, tangan kau kembung ke, aku kata main, pegi main -..-



serius, lama dah tak pegang bola bowling. last main pon bila ntah. tapi mmg lama betol dah takk main. aku neh dah la ikot redah je. memang baling ikot nasib je. jadi, elok la jatuh, tak jadi, aku yang jatuh. si adam nak belagak dengan aku sapa kalah bayar. dulu penah bet sekali, dia menang. yang neh kalau aku tak sayang duit, pegi la setuju deal dgn dia tu -..-




tapi kan. tapi kann. hehehehee. aku tak tau lah apa nasib aku hari neh. aku pun tak sure, aku yang terlebih bernasib baik or adam yang malang sungguh. hahahaha. first game, jeng jeng jeng. tiba tiba aku TERmenang *perhatian. ni deal antara aku ngan adam je. kalau deal ngan semua, tggu muka aku tumbuh misai pun, aku takkan menang* 

aku pun dengan gelojohnya ''dam, tadi kau cakap, sape kalah, bayar kan? hihihi'' nampak tak sifat over confident aku tuh? baru satu game, kalah kang baru nganga kau. then macam biasa, adam keluar la ayat pasrah dia tuh ''takpe. dulu pun starting kau menang. ada lagi tiga kot'' hahahahaa.

masuk game kedua. HAHAHAHA. saya menang lagi awokk ehhh! miahahahahaha. hmmm. ni kita panggil mmg bernasib baik or kejap lagi malang bertimpa timpa datang kat aku? haaihhh. adam tersengih sengih ''takpe. ada lagi dua'' agagagaga.


masuk game ketiga, ketepekk! padan muka aku. adam menang! ishh. macam mana neh? last game kalau dia menang, susah la aku. masuk game ke empat, mmg kena main betol2. berapa bnyak kali dah aku baca bismillah tiap kali nak baling bola. hahahahaa. 

aku display satu game je la score ktorg ehh. 
itupun mula2 si katik tu tak bagi aku tangkap gamba. geram betol.
hasil pertolongan dari liq, mok & faiz,
dapat jugak aku tangkap sekeping. hahahaaha.

finally, hehehehehhee. saya menang! setelah di tambah, tolak, darab, bahagi, hasilnya, adam kalah. hahahahahaa. tak tau aku nak gambarkan perasaan ku di kala ini, di saat ini, di ketika ini. adam kalah? percaya tak adam kalah? aku pun tak percaya sampai skang :P nak dengar ayat pasrah adam lagi? ''alahh. aku bagi chance je tu. kau kan last hari ni. tu pasal aku buat kalah'' hahahahha. okay dam. aku terima niat suci murni ikhlas lagi mulia kau tu -.-'' skang, di persilakan bayar. terima kasih.

habis bowling lewat petang macam tuh. karok plak malam sebab nak kena tggu ogy habis kerja. adam kena balik nak pegi amik mak dia balik kerja. sementara nak tunggu karok tu, ktorang pegi lepak kat ali. lapaaaaa.

dalam pukul 8 lebih macam tu, ogy dah odw pg festival. dah settle kerja katanya. sebenarnya, niat aku hari ni, nak karok kat bilik kaca. hehehee. last kan. lepas neh susah nak karok sekali. alang alang tu, jom kita mencapap kat bilik kaca tu. tapi, hati ku terkuciwa. bilik full! yang ada pun, medium ngan small. large pun full? kami ramai neh. haha. *enam orang je pon*

buat muka kesian, macam nak menangis pun ada skit *hehehehe* adik tu pun pegi tanya kat kaunter. lepas tu dia datang, ''haa, kak. nasib akak mmg baik. saya tanya tadi, ada satu bilik besar'' erkk tadi kata full? ''akak punya pasal, ada lagi satu. C3'' serius? meeoowwww. ngeh ngeh ngeh.







ktorang start pukul 9. habis dalam pukul 12 cmtuh laa. tapi liq kena blah awal sebab malam tu ada futsal. kul 11 tu aku tgok dia dah nak gerak. aku tanya nak pegi mana? *buat buat tanya* futsal. sampai hati kau liq. aku last kot hari neh. sampai hati kau pegi futsal. sampai hati kau keluar awal? sampai hati kau. sampainya hati mu. macam neh la wehh. hahahahaa. sekali dia geram. ''jap lagi lepak ali laa. habis futsal aku pegi sana.'' hahahaha.


aku paling suka part last sekali. masa dah nak habis tu, tinggal lagu tak bisa memilihmu je. mic plak ada tiga. ktorang berdiri semua, nyanyi sama sama. so sweet. hehehe. nyanyi sama sama tu bukan nyanyi serentak macam koir tu. aku nyanyi sebaris, ogy sebaris, faiz sebaris, mok sebaris, azan sebaris. macam tu la ulang ulang. yang klaka tu, bila ktorang pas mic tu dah macam pas baton 4x400m dah haaa.

habis karok, xtvt biasa, lepak ali smp pagi. aku smp dah naik jemu asyik lepak ali je. takde mamak lain ke korang nak pegi. harap2 lepas neh, kalau aku dtg kl lagi, harap harap la, mamak lain la pulak korang lepak yee. bosan dah aku dgn brahim, mario semua tuh.

sangat seronok hari ni. malas nak pikir sedih nak balik perak. insyallah lepas neh kita jumpa lagi :)

When u're hurt by people and blue like a rainy day, close ur eyes and listen to the music,
 it will be there for u forever 
my friend.

4 comments!:

Anonymous said...

saye suke.. :)

ZimaZain said...

saya punn :D

Kismiss said...

sy was2 dan tsk...

ishk...mane gmbr awk nye hai cik blogger? :p hihihihi

ZimaZain said...

was was pasai paa?

heh. biasa la awokk ehh. stiap kali ngan dorang, saya je tukang tgkap gmba. yg lain mcapap dlm gmba adalah. nyampah!