27 November, 2011

Visit.

Hari ni ogy ajak ktorg pegi melawat ibu dida. yelahh, jarang dia dapat turun muadzam. so dah alang2 neh, baik pegi melawat terus. even mengantuk semalam pon tak habis lagi, demi ibu kau dida :D kami sanggup! hehehe. dan kebetulan, faliq pon tanya takde plan pape ke hari ni. apo lae, ktorg ajak la dia skali pegi melawat ibu dida. nak pegi tengok bola pon, esok baru final.

waktu melawat habis pukul 8mlm. ktorg sampai dlm pukul 7 mcm tu lah. lmbat sikit sebab pegi carik buah tuk ibu. tak kan nak bawak tngan kosong je kan. tapi aku yakin, nanti bukan ibu yang makan, kompom dida yang habis kan! HAHAHAHA.

lepak lepak, sembang sembang ngan ibu, ibu kata nak tido. ibu kata kalau dida nak berjalan ngan ktorg, pegi lah dulu. ktorg kata, takpe ibu, biar dia jaga ibu. mana boleh kasi jalan sangat dia neh. kang tak hengat nak balik. hahahaa.

bila nampak mcm ibu dah nak lelap tuh, ktorg ajak dida pegi makan dulu. sepanjang aku blaja kat sini, aku tak penah pegi tanjung lumpur. selalu dorang cite makan kat situ sedap. so, ajak la dorang pegi makan situ. asyik2 makan fast food je. bosan ouhh.



sumpah ramai orang. pastu banyak plak tu kedai. aku tak tau plak banyak macam tuh. so aku suruh yg pakar la memilih nak makan kedai yg mana satu. sekali duduk je, ada pakcik tu ambik order. terus dorang kata nak makan nasi goreng cendawan la. nasi goreng udang la. aku pon folo je la order nasi goreng tom yam. dalam 15 minit lepas tu, slow je aku cakap :

"hmmm. hmmmm. kenapa kita tak makan nasi putih? ikan bakar ke, telur dadar dan sebagai nya? kalau nasi goreng neh, aku rasa kan, aku rasa la, kat muadzam pon ade"
*muka aku dah abes kesian n suare dah abes slow dah*

sekali semua pandang aku
popetpotpetpotpet
membebel bebel kat aku.
"kenapa kau tak cakap dari tadi?" "lain kali cakap la nak makan nasi putih" "tu la. lambat sangat cakap" "dah pegi tuka order. sempat lagi nehh"
*lebey kurang camtuh la dorang membebel*

huhukss. muka aku dah abes seposen sbb kena marah. :D

lepas tuh, sluuurrrppppppppp. hamik kau. ikan pari bakar, ketam, sotong, tomyam. pehhhhhh. memang terbaheekkkkk dari kuantan! hahahaaa. kenyang siottttt! tapi, bak kata pepatah "orang tamak selalu rugi" ktorang terlampau kenyang smp bnyak yg susah nk di habiskan. sudah nya, faliq kena habis kan sbb dia yg paling kering & senang lawas. dia tu makan bnyak pon tak gemok gemok. so, takpe kita sumbat semua kat dia :)


There are 3 things you cannot recover in life: the WORD after it's said, the MOMENT after it's missed, & the TIME after it's gone.

2 comments!:

caera puttih said...

waaa.. datang kat tempat sy ??? huhuhu .. nape tak ajak sy sekali ?? .. gi makan kat mane tuhh ?? hehehehe

ZimaZain said...

blaja kat muadzam, so slalu la pg kuantan. tu kat tanjung lumpur ;)