16 September, 2014

Malaysia Day.

hari ni orang cuti pegi sambut Hari Malaysia, aku cuti, pegi sambut orang kahwin. hihi.

aku sebenarnya tak expect ada kenduri hari ni. yelah. tak terpikir ada jugak org buat kenduri masa cuti sehari je ni. biasanya orang buat sabtu ahad kan. sekali, ramai rupanya buat majlis. senang kot.

tapi hari ni aku follow orang pegi kenduri je. nak makan free. hahaha. dah orang ajak, takkan nak tolak ye dopp.

kenduri kat bentong Pahang. 
masa aku dengar kat bentong, 'mak aihh. jauhnya kenduri. takpelah. boleh jalan2' aku pun memang expect nak jalan jauh dah ni. tp bila tanya ogy, brapa jam? ogy cakap dalam sejam je. kalau tak jem lah.

haaa?? sejam je? dekat nya. 

ogy kata, dulu masa budak2, dia pun ingat jauh. sebab dah set dalam otak, 'Pahang'
tapi bila pegi, dekat je. tak jauh pun dengan tol Gombak tu. hehe
nampak sangat aku lulus dengan cemerlang subjek geografi! hahahaa

janji jumpa pukul 10.30 kat umah ogy, sebab nak gerak pukul 11pg dari umah kawan ogy, Uju. so sebelum nak berlepas ke bentong tu, awokk pegi la breakfast jap ngan teddy bear kesayangan hamba ni. hihi

*kang merajuk tak bawak pegi bentong. tu yang rasuah breakfast dulu. hahaha





pengantin perempuan ni kawan ogy dengan ayan masa blaja kat KPM dulu. aku penah la jumpa dia ni. tp jumpa gitu2 je lah. dia pun mesti tak ingat aku dah. hahaha

tapi nasib baik jugaklah aku ikot ogy pegi wedding ni, kalau tak, sampai sudah aku tak jumpa si ayan tu. dekat setahun kot tak jumpa. last aku jumpa dia masa kenduri kawen dia. skang ni siap dah jadi mak buyong. 4 ke 5 bulan dah wehh. 

macam tak caya je tgok kau bawak budak dalam perot. dulu kau la paling sengal, paling degil, paling ting tong. skang ni nak jadi mak orang dah?? kami yang kononnya matang dari kau dulu, masih belom berpeluang membawak budak dalam perot. hehehehehe. 

neway, congratulations Ziera. semoga perjalanan hidup selepas ni sentiasa diberkati dan dirahmati. amin. 

0 comments!: