22 June, 2012

Saya suka #1

malas nak merepeks bebanyak. just nak share lagu je. ni antara lagu lagu yang aku suka dengar buat masa neh la. ada banyak lagi, kang kalau letak semua panjang plak entry neh. hihi. aku letak yg neh dulu ;) 

First song is Majnun by Hazama.
feberet aii nehhh! hahaha. *Hazama yg feberet aku tau* aku tak perasan dia ada lagu baru, first time dengar kat radio. tapi bila aku dengar tajuk lagu dia 'Majnun', ishh, macam lagu lama je. bila dah dengar, ngeh ngeh ngeh. kalau tak, takde la aku share kat sini dok. untuk Majnun aku tak supply lirik sebab dlm vid tu dah ado. korang play ajo. syahdu aku dgr hazama nyanyi beb.




Next song is Harapan by HyperAct.
lagu neh aku tau sbb hari hari tengok cite Seindah Sakura kat Tv3 tuh. Honestly cakap, aku tak berapa minat sangat fasha. tapi sebab aku dengar lagu neh, aku jadi setia di depan Tv bila dah pukul 7. lagu lain dalam cite tu pun banyak lagi sedap. tapi Harapan neh la yang paling attractive org kata? hahahaa. memang sumpah sangat sedap! merayu sangat, tolong la dengar. hahahaa.


Bicara mimpi itu
Mengheret ku ke dasar
Gelap tangannya menggapai tangan ku
Dan munculnya dirimu
Dipinggir laman itu
Hangatmu menyambut ku kembali,

Dan ku mengerti,
Mengapa masih berdiri,
Hadirnya siang berteman mentari,
Dan ku bersama,
Bintang malam mu mencari kasih ku Ooo

Harapan
Harapan menjadi layu
Ingin ku bahgia bersama
Menjadi kenangan
Memburu impian masa kita
Selamanya

Dan angin kan memanggil
Bagai ada musafir
Hadirnya pergi tiada berjanji
Mungkin seketika
Ku merasa cintanya
Bagai dibelai mimpi sempurna

Dan taman ini
Tak bererti dan bersemi
Tiada indah tanpamu disini
Dan ku jejaki
Walaupun hanya secebis kasihmu Ooo

Harapan
Harapan menjadi layu
Ingin ku bahgia bersama
Menjadi kenangan
Memburu impian masa kita
Selamanya

Hati ku..
Meratap setinggi gunung
Pasti ku mencari bintangnya
Menjadi cahaya
Menyinar impian hidup kita
Selamanya


and last is Andaiku bercinta lagi by MOJO.
ini pun feberett aku nokk! memang gila aku dengan lagu neh. mula mula aku dengar, macam biasa kat radio la. yang tragis nya, setiap kali aku dengar mesti aku terlepas nak tau sapa penyanyi dia. banyak kali tau tak. mesti aku tak sempat! geram gila. reason pertama aku suka kat lagu neh sebab suara lead singer dia. aku memang lain sikit. kalau org lain suka lagu sebab lirik dia menusuk jiwa lah, menyayat hati la, aku tidak sama sekali. 

memang kebiasaan nya aku akan sangkut kat satu satu lagu tu sebab suara org yang menyanyi tu. lepas tu, baru aku tengok lirik. kadang kadang aku tak tengok lansung pun lirik. hahaha. so, bila aku dengar lagu MOJO neh, aku try la teka sapa yang nyanyi. hmm. macam awie pun ada sikit. tapi bila part chorus mmg lari. bukan awie neh. 

disebabkan nafsu yang melampau nak tahu sapa yang nyanyi, aku sampai bukak website hotfm then aku bukak carta Hot30. aku pegi download satu satu lagu kat carta tu sebab nak dengar lagu yang mana aku nak tu. hahahahaa. kau bayanglah nak download satu lagu pun amik masa yg lama tau. hasilnya, nahhhh! aku dah jumpa. yihaaaaa.

tapi memang sedap ahh suara si aweera neh. lama dah dia hilang. dulu dia masuk OIAM. pastu senyap. skang amik kau, edry KRU tu pun salah sorang ahli MOJO neh tau. haihhh, memang cair siott dengar suara mamat neh! dengar lah. kompem korang cair. kalau tak cair, aku tampo sekor sekor.



Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati



Knowing a person is like music. What attracts us to them is their melody 
and as we get to know who they are, we learn their lyrics.

0 comments!: