26 February, 2016

TGIF.


Kadang kadang kau mesti rasa hidup ini tak adil kan. 
Yang susah makin susah. Yang senang makin senang.
Yang bersusah payah, susah nak hidup senang. 
Tapi yang bersenang senang, susah nak hidup susah.

Kadang-kadang kau rasa kau usaha setinggi bukit pun, masih tidak dapat memenuhi impian sendiri.
Walhal insan di sekelililing kau, usahanya hanyalah selangkah dua, tapi hasilnya mampu buat kau ternganga.

Ini di namakan ujian. 

Bak kata seorang hamba Allah dekat office aku, ujian setiap hambaNya berbeza. kesenangan itu belum tentu dapat meletakkan seseorang itu di atas. dan kesusahan itu belum tentu tempatnya di bawah. Ini semua ujian sama ada kita akan lalai dengan kesenangan ataupun kita akan cepat berputus asa dengan kesusahan. 

Setiap hari aku berdoa supaya aku tidak pernah mengalah dengan kesempitan dunia dan aku tidak akan lalai sekiranya suatu hari nanti aku berpeluang untuk berada di atas. Aku yakin rezeki Allah itu luas. Aku yakin. InshaaAllah. 


















0 comments!: