09 January, 2012

JANTUNG.

hoyeaahhhhhh!! akhirnya, im free! hari ni last paper and hopefully afta dis dah takde aku nak dengar FINAL EXAM! hooowahhhhhhh.

berapa hari aku tak tido neh. masa ngah jawab tadi pon aku rasa pening2 dah. habis paper dalam pukul 5.30 mcm tuh. balik umah je ingat nak tido tapi teringat dah janji nak keluar ngan liq & E mlm neh, terpaksa cancel tido. yelah, korang rasa org yg dah 2 hari tak tido, kalau dia tido kang, agak2 bangun pukul brapa? paling awal aku bangun pon myb pukul 12am. ngeh ngeh ngeh.

kalau tak, ktorang plan nak kluar LAST esok, 10hb. tapi memandangkan ktorang dah lama tak kluar perempuan shj macam dulu2, dorang request, 10hb tu takmo ada jantina lain selain perempuan. hehehee. then, disebabkan nak fair, aku tuka jadual, malam neh aku kluar dgn jantina lagi satu tuh. bukan apa, kalau liq, kebarangkalian aku nak jumpa dia lagi tuh banyak la sbb aku pun praktikal kat kl kan, umah dia pon kat keramat tu jerkk. mmg la dah tak leh nak lepak slalu tapi insyallah aku still boleh jmpa dia lagi. tapi E, bila masa aku nak jumpa dia? melainkan aku turun muadzam or dia yang datang kl kan. kalau aku balik perak, bukan stakat E aku x jumpa, semua aku xleh nak jumpa. hahahaaa.

balik umah, aku cepat2 booked tiket wyang. takot takde plak kang. Pa'a ngan Ira folo skalii mlm neh. masa dorang tau yg aku nak overnite hari ni, semua dok tercengang. "hari nih nak overnite? esok kan nak kluar lagi?" hehehehehee. takpe. demi kawan2, tak cukup tido pon takpe :P kalau final exam pon aku boleh tak tido baca buku yg membosan kan tuh, tak kan la nak buat xtvt yg sia sia neh aku boleh mngantuk? kannnn? :D

aku dh text liq ngan E kata wayang start pukul 10.20mlm. dua dua tak respon. okay. Confirm tido! takpe lah. smlm pon dah janji nak gerak pukul 8mlm sbb nak singgah Pekan jap jumpa kakak liq. nak ambik barang katanya. kejap lagi dorang bangun leettewww. tapi nak dekat pukul 8 tu pon liq tak msj2 lagi kata nak datang. ni dah sahhh, Confirm tak bangun lagi!!! aku nak call tak sampai hati. yelah, ktorang semua ada paper hari nih. mesti lah semua tak tido kan. aku mesej je lah. ikot la dorang nak bangun pukul brapa.

dalam pkul 8.30 mcm tu kot baru la liq reply sbb dia ngan E baru bangun tido. kann saya dah kataaa -.-'' so bila dorang dah bangun, kami pon bangun la bersiap. dekat pukul 9 lebey jugak lah baru gerak. aku dah rasa mcm xsempat nk kejar wyang neh. nak singgah Pekan lagi. aku tnya liq, dpat tak msj aku kata wyang start pkul 10.20?? dia buat muka terkejut mcm xtau wyang stat pukul brapa! aku cepuk kang baru tau. penat aku anta msj boleh tak tau plak.

lepas je isi minyak WUG, apo lae, liq pecut la humblebee dia tuh. dekat 160-170 lugak lah dia bawak. nasib baik tak banyak sangat lori. yang Ira nak bukak tingkap la pulak. mahu tak nak terbang tudung aku masa tuh?! habis semua setting tudung tau tak! hahahahhaa.

fuhhhhh. sempat sampai Megamall sblm 10.20. lagi 5 minit la wyang nak start. memang confirm kena beli baru neh, sbb reservation dh tak valid kot. itupon, ktorg tak singgah Pekan, terus shoot kuantan. alahhhhh. aku dah sebe salah. pasal wayang ke tak jadi jumpa kakak dia? hmmmm.

sampai kat kaunter, mmg betol reserve tu dh xleh pakai.
abg kaunter tu tanya, tgok cite apa?
DARKEST HOUR??
ouhhh. boleh lagi sbb tak ramai orang.
YESSSS! PROBLEM SETTLE!
nasib baik. kalau tak, sia sia je liq bawak keta mcam nak gila tadi.


overall cite neh okay lah. nak kata super duper BEST, tak jugak.
macam biasa, ending dia yg buat aku tak berkenan.
takde la pulak dia state lepas neh ada
Darkest Hour II,
tapi, ending dia macam tak puas lah. macam tak sampai je kat aku.
tak tau nak explain guane. korang tgok sendirik lah :D


lepas habis wayang, masing masing lapaaa. macam biasa, bila kena decide nak makan apa, makan di mana, mesti problem! yang tu tanya orang nih. yang ni tanya org tuh. mmg sampai besok la takde decision. then, disebabkan ni last, kami decide nak makan kat tempat paling fofularr kat kuantan neh, Tanjung Lumpur! pusing pusing la kat Tg.Lumpur tu nak carik kedai makan. e2pon kami susah nak decide nak makan mana. ahhhhhh. sudahnya, aku tengok liq terus je jalan. aikkkk, neh jalan ke Pekan? rupanya dah susah sgt nak decide kedai mana, dia ajak jupa kakak dia dulu *ngeh ngeh ngeh. hilang rasa sebe salah aku tadi. heheheeee*

dah settle hal kat Pekan, ktorg patah balik pg Tg.Lumpur carik kedai makan -.-''
main belasah je berenti kat satu kedai neh.
nama kedai tuh
JUARA IKAN BAKAR
sedap ke tak sedap, blakang cerita sbb masing2 tak penah dtg kedai tuh.





hmmmm. ulasan saya? sangat berpuas hati!!
kalau nak compared dgn kedai yg mula2 aku try dulu, ikan bakar kedai
neh lagi better lahh. sedaappppppp!!
korang tengok muka lahap sekor sekor neh pon tau rasa dia camno kan.
*nasib aku yg tangkap gmbar, so muka gelojoh aku takdo!*

bila perut dah kembung sampai rasa nak terkentut kentut, kami gerak gerak gerak dari kedai tuh. btw, tengs E belanjeeeee. ni yang syg nak tinggal kau neh :P then, ktorg pon pegi la port biasa, Teluk Cempedak (TC). nak balik awal lagi kannn. bukan nya liq ngan E boleh masuk pon kang. ktorang je yg non-resident. dorang tak.

lepak2 McD sambil belajar bahasa Pantai Timur. kita ada Pa'a, org terengganu. kita ada E, org Kelantan. sumpah klaka! ktorg bukan blaja mcm mana nak sebut taww. ktorg tnya dorang, apa cth2 word dlm bhasa korang neh, yg asalnya di ambik dr bhasa omputih? mcm2 lah dorang bgtahu. aku nak cita lebey pon, aku tak ingat doe. kang buat kena gelak je ngan korang. hahahaha.

part paling aku tak leh lupa, masa ktorg nak gerak balik tuh. siyes mcam bangang si faliq neh! nak balik tuh TC dah hujan tau. tapi ms tuh takde la lebat sangat. renyai2 jer. so, smentara tak lebat, ktorang nak kejar msuk kreta cepat2 la kan. sbb lain aku nak cepat, aku tak nak kena drive blik nti. hahahaa. slalu mcm tuh! klu dia rasa mlas nk bwak, kejap lagi dia bukk kreta, terus semua duduk seat pnumpang. aku lah mangsa! sedap2 je korang tido kang.

so, bila ktorang semua dah jalan depan & nk dekat dgn kreta dah, dia yg blakang jerit "oiii. korang nak pg mana??" ada yg nak kena cepuk kang. nak pg mana lagi, nak masuk kreta balik muadzm lah. pastu dia boleh jalan terhengeh hengeh sajee je buat lambat! bila ktorg semua dh smp kreta, dia boleh buat dek aje??!! ms tu mmg hujan dah start lebat! aku geramm betol. ktorg suruh dia bukak kreta, dia boleh kata 'TAK NAK' smbil buat muka konon2 comel la tuh! dah kau kenapa taknak bukak? x rasa ke badan kau tu dah basah lenjun kena hujan? tak sayang kreta ke klu kejap lagi ktorg masuk kreta semua basah kuyup? dia kata "aku tak kesah pon" eeeee. rasa nak sepak laju laju je.

aku siap tanya E, kau boleh diam je E?? kau tak basah ke tu?? E jawab "nak buat mcm mana. kreta dia" hahahahhaa. ayat tak nak pasrah lagi. eeeeee. bukak la pintu ni settaannnnn. lama jugak la ktorg kena dera macam tuh. liq siap pegang kepala ktorang, pastu ckp "ouhh. tak basah lagi. boleh lagi nehh" kepala hotakk ang~! haiiyoooo. aku nak msuk McD balik, takot e2 just trick dia nak msuk kreta dulu. haaihhh. ingat apa? ni orientasi budak baru msuk U ke nak jemur dlm hujan gini. bila dia dah penat -.-'' baru la die reti nak bukak. aargghhhhhhhhhh.
kot yea pon kau nak tinggal kan aku dgn kenangan yg terindah sblm nak berpisah neh *hahahahahaaa* cuba la crik alternative lain skit. bagi la yg best2. nih, soh duduk dlm hujan! tapi, akhirnya berjaya jugak kau yg drive kreta balik. kihkihkihkihkih. aku, Pa'a ngan Ira, sedapppp gilaaa tido kat blakang. aku siap tido atas bahu ira kott. suwittt gilaaaahhhh. hahahaaa.

best sangat hari ni. moga kita jumpa lagi nanti kawan kawan <3


Forget the past that make you cry and focus on the present that completes your smile :)

0 comments!: