10 January, 2012

HATI.

seperti yg di janji kan, hari ni aku ngedate dgn kawan2 sejantina shj. ladies only bebehhh! biasalah, xtvt hari ni xde la yg luar biasa. tiba tiba plak nak pg panjat gunung ke, naik rakit ke. nak buat bnyak xtvt pon masa limited. oleh kerana smlm aku overnite, takot gak hari ni bangun lambat. aku dah pesan kat dorang, kalau dh nak pegi tu, kejut je aku. mata pedih ke, mata tak boleh bukak ke, belasahh aje. pkul 10pg mcm tuh kot dorang kejut aku. aku xsure Ira ke Pa'a yg kejut. heeeeeeeeee.

wayang aku booked pukul 2.20 ptg. so before 12 patotnya dah kena gerak lahh. dida memang dah ada kat kuantan sbb dia balik awal. lgpon umah dia dekat. boleh la balik dulu. so, ktorang jmp dia kat kuantan je.

nasib baik sempat sampai awal. ktorang trus gerak pg ECM nk kejar tiket. sekali, sampai kat kaunter, akak tu ckap xde reservation under nama aku??!! aikkk. aku siap bg reference no kot! cek nama ngan no fon pon takde! alaarhhh. jgn nak kasi spoil lah gileee. takpe, ktorg cek seat cite yg kami nk tgok tuh, NASIB BAIK banyak lg yg kosong. fuuhhhhhhhhhh. kalau tak, cnfirm aku yg rasa sebe salah jap lg sbb aku yg booked.

so, dengan berjaya nya kami membeli tiket tu,
berbalik lah kpd plan kami yg asalnya nak tengok wayang cerita
SUATU YANG TERTINGGAL


bagi aku cerita neh best. tak bosan.
ada la part kelakar sikit2 yg boleh buat korang gelak or paling minimum, senyum.
nak kata seram sangat, tak lah kot. sbb aku boleh tengok sambil mata terbukak :D
kalau yg biasa tengok crita hantu tu, mmg confirm tak rasa takot lah.
da best part, ofcoz la Zahiril Adzim.
muka nak innocent jerrkkk!

habis wayang dlm pukul 4 macam tuh. then, biasa laaahh. LAPAR TIME! dan sekali lagi, bila banyak kepala, masing2 tak tahu nak decide mcam mana. nak makan apa, makan di mana. haaihhh. alang2 dah macam nak makan besar kan *yelahh.nama pon last outing.hee* kita makan kat tanjung lumpur jer? *walaupon baru smlm je aku pegi sana. pasal makan, xde hal beb!*




tapi kalau nak pegi tg lumpur pon, malam baru bukak. ptg gini, apa yg ada.
tapiiiii, masing2 dah lapaaaa?? how??
utk alas perut, ktorg melepak kat KFC dulu.
tapi nama jeeee alas perut. masing2 mkan macam2 jenis 'plate' aku tgok
hahahahhahaa.

btw, kami ada kwan baru. nama dia CICO.
terkejut gak aku tgok bila mula2 nmpak dia kat umah *ahhh sudah.sapa pulak tuan dia neh??*
rupanya pot yg punya. masa bila dia beli aku pon xtau.
tapi aku bernasib baik lah sbb cico tu masih comel2 baby lagik.
bgerak pon tak banyak. lompat pon tak sangat.
dat y aku masih boleh pegang. klu dia besar sikit kang. . .
baik jgn bagi dekat ngan aku. nti nasib dia sama je ngan qiqie.
aku buat lempaq ngan beg je kang :P



dah habis melepak kat KFC, jalan2 sekejap kalau ada yg nak beli barang, baru ktorg gerak pg Tg Lumpur. eeeeeeeee. tak saba aku nak makan ikan bakar neh! hari ni kena carik kedai lain la pulak. tak kan nak pg kedai yg sama. banyak sangat kedai makan kat situ smp kadang2 tak tau nak test yg mana. dida yg orang kuantan tu pon xtau nak suggest yg mana. ktorg cakap, belasahh je daa. bawak je kami makan kat mana pon. kalau dh nama nya ikan bakar, kalau x super duper sedap pon, mesti boleh makan nya lah ^_-





terbaik mmg terbaik. tapi kalau hari2 makan gini, badan kaww pon terrbaheekkk nokkk! kalau dapat badan yg makan je lawas, makan je lawas, takpe. dapat mcm aku neh haaa yg nak lawas pon susah, memang menyimpan je la makanan tu jadi lemak tepu! -.-''

lepas perut dh macam org mngandung 2 bulan, ktorang pon gerak gerak gerak lah menghalaukan diri sendiri dr kedai tuh. memandangkan takde sape yg nak kejar balik muadzam cepat sbb yg duduk dalam semua tido umah ktorg, ktorg plan nak pg singgah umah dida dulu pegi tgok ibu. ibu kan dah keluar hospital. kalau aku tak tengok skang, bila lagi aku nak pegi? lepas ni susah dah aku nak turun sini. alhamdulillah ibu makin baik. banyak kot perubahan compared masa mula dia lepas operate dulu. dia dah boleh sembang2, gelak2. seronok plak aku tgok. kami semua doakan kesihatan ibu. moga Allah panjangkan usia ibu. nanti ibu sihat boleh marah dida tuh ha. degil. suka melawan :P

pkul 10 lebih mcm tu baru ktorg gerak balik. balik neh bukan boleh tido. barang aku satu apa tak packing lagi. banyak kot. aku bukan packing nak balik cuti sem, aku kena packing nak cuti tak balik balik dah. xtau lah. banyak lah yg kena tinggal. mana muat. naik kancil je. esok tiga kereta gerak sekali. kreta aku, dila ngan E. nak tumpang dila pon, takkan nak letak semua. E? dia balik kL. mmg tak leh. sudahnya, mana yg perlu jer. yg tak perlu, burn!

mintak2 lah BER tak buat hal esok. dah berapa banyak duit mak abah aku habis nak repair kau BER. di harap kau berjasa dgn tuan kau neh nti.

notes : outing hari nih sangat mengingatkan aku masa kita selalu hangout sama2 dulu. sebelum masing masing bz dgn hal hal yang tak dapat di elak kan. nak buat macam mana, education first. takkan nak ber foya foya 24jam kan. for sure aku akan rindu 'gila-gila' korang. janji neh bukan last outing kita okay! :D



actions will always speak louder than words. forget what you heard, recognize what you see.

0 comments!: