04 January, 2013

Diary #3

cuai nak mampus!

hari ni satu rumah bangun lambat. terkejut aku tiba tiba mak masuk bilik panggil aku. ohhmaagaddd!! dengan aku dah lambat nak pegi kerja. adik aku lagi la dah terlalu lambat nak pegi sekolah.

jeng jeng jeng. mandi style P.Ramlee je hari ni. biaq p lah. bukan ada orang nak cium tiak aku pun. ngeh ngeh ngeh.

tak kira dah, ada perangkap had laju ke, perangkap tikus ke, rimau ke, janji aku sampai before 8.30! aku bengang tol dengan lori / van / kenderaan yang terkemut kemut memandu. aku tak kata la aku ni expert driving. tapi, macam mana korang ambik lesen dulu?? takkan taktau belah kanan untuk laju, kiri untuk perlahan! aku kalau bawak slow aku masuk kiri tau! takde nak menyusahkan pemandu lain. ni tak, beratus kali aku brek mengejut. habis minyak! dah la semua nak kejar masuk ofis cepat. iskkkkh!
okay. sampai ofis dengan jayanya cuma lambat 5 minit je. nasib baiklah, aku mempunyai boss yang tak rajin nak masuk ofis awal. tak kira la boss besar or kecik. dorang mmg takkan masuk tepat 8.30. hihihi.
dah matikan enjin, beg dah ambik, last. kereta dah lock. jalan dalam soploh langkah, now aku dah ada depan pintu ofis.
PAP! ehh.mana kunci ofis ni? halamak. semalam aku gatai pegi asingkan kunci ofis dengan kunci kereta. skang dah lupa. hadoiii. camne ni?! aku pegi kat kereta balik. dah cek semua tempat, takde. aalaahh.
then aku call boss kecik tanya kat mana. dia kata odw. aku bagitau la aku tertinggal kunci kat rumah.
bertambah best dia bgtahu, kunci dia pun tertinggal. ohhhhhhmaiiii!
nak taknak, aku kena jugak meredah rumah boss besar pagi pagi ni. takkan nak patah balik rumah amik kunci. memang kerja gila. kalau dekat takpe.
dah dapat kunci. hihihi. nasib, boss besar tak bising. 
yeay! dah berjaya bukak pintu ofis. kebiasaannya, bila sampai ofis, sebelum duduk, aku akan kosongkan semua poket seluar aku. kalau baju ada poket, poket baju pun aku kosongkan :D
seluk poket kiri, ada hp. keluarkan letak atas meja. seluk poket kanan, ada kunci. keluarkan letak dalam laci. masa nak bukak laci, ehhhh. ni bukan kunci kereta. iniiiiiiiiii, KUNCI OFFICE la bengong!
macam mana boleh ada pulak ni! Ya Allah. apasal cuai sangat kau ni azimah!
dengan pelupa. cuai. kunci ofis dalam poket kau je kot! yang pegi buat onar pagi pagi tu pasai pa?! hmmmmmm. cepat cepat aku sorok dalam laci takot boss kecik nampak. kang tak pasal pasal kena lecture pagi pagi. heee.

okay. tu je nak cerita. HAHA. sorry la ayat atas bawah tunggang terbalik. nak cepat. kerja banyak lagi tak siap. ni pun curik curik update. rindu. hehe. 
babai. see u soon.

macam mana nak ubat penyakit pelupa ea??

5 comments!:

ce teka?? hehehe said...

ahhahahahahaha~ mmg pelupa dari azali~!! xleyh ubat dah. . bengong!!! :P

ZimaZain said...

aku kenal sangat cara kau taip gileeeee!!
HAHA. habis tu nak buat macam mana :(

Anonymous said...

ce teka jgk???
eh...
pelupa tu dah sebati dlm diri tu.
mane leh berpisah ngekngok... :p :p :P

Anonymous said...

pelupa sejak ade chenta hati nie.
wowwwww ! :p

ZimaZain said...

dah korang ni kenapa?? dah tak reti nak taip nama sendiri ke kat situ??!! sejak bila pandai guna anonymous haa