18 March, 2012

Life.

hidup ini kadang kadang tak pernah adil.betol? ada setengah benda, kita rasa kita patot dapat, tapi tak pernah dapat. ada setengah perkara, kita tak nak lansung pon dalam hidup kita. tapi yang itulah kerap datang. kita tolak macam mana pon, still datang jugak.

manusia tak pernah berpuas hati.pon betol bukan? setiap apa yang kita ada, kita mesti nak lebih dari tu. orang sekeliling pakai apa. kita mesti nak lebih dari dia. orang lain target apa dalam hidup dia, kita mesti nak capai lebih dari target dia.

tapi. apa yang kita dapat bila kita buat macam tu? 'persaingan secara sihat' sound better than 'persaingan busuk hati' rite? kita terkejar kejar orang lain punya achievement. kita kejar orang lain punya lifestyle. tapi bila orang lain bijak pandai belajar kat U, taknak pulak kau kejar yang tu.

tipu lah kalau aku sendiri tak pernah merasa nak ada apa yang kawan2 aku ada. nak beli apa yang kawan2 aku beli. tapi, alhamdulillah, aku ada seseorang yg terlampau kerap, sentiasa dan selalu ingat kan aku 'ukur baju di badan sendiri' dia selalu pesan kat aku, tak kisah kita berkawan dengan sesape, sekaya mana pon dia, setinggi mana pon darjat dia, jangan sesekali sama kan diri kita dgn dia. ambil masa seminit dua, letak diri depan cermin, tanya diri sendiri, mampu tak kita nak ikot cara dia?

entry neh untuk peringatan diri sendiri jugak. nothing personal. moga aku tak pernah 'terkejut beruk' dengan cara hidup manusia sekarang. enuf for today :D








Past is a past. If u want happiness, dont walk together with ur past.


2 comments!:

Anonymous said...

love love love with this entry !

ZimaZain said...

me too bebeh! :D