22 August, 2011

Gift of a friend #1

part 1 :

tuk part 1 nih, aku nak story pasal apartment yg aku duduk kat uni10 nih. *apekes nk cite pasal umah kau. org lain dok banglo takde bising nak cite pong!!* dengar dulu okeh?! cite nye cenggini yg buat aku nak create n3 khas nih. mcm yg sedia maklum, sape yg slalu baca belog aii la kan, aku ni student uni10. umah pon provided la. so, aku excited nak citee yang aku sudah duduk di rumah yg sama selama LIMA SEMESTER! LIMA SEM TAWW!!

*aku story skit pasal p'milihan rumah ni oke. sbb kami ni resident,
so, rmah tak blh pilih la. ktorg just blh kelik apply apartment je utk every sem.
nanti admin yg decide ktorg dpt umah mane. mmg sgt xbest
sbb nti nak simpan brang lg, nak angkat lg. aku pn akui MMG LECEH!
tapi cara ni fair la. oke, lets say, dis sem aku dpt umah groundfloor, xkn sem dpan
aku jgak yg duk uma tuh. x adil la utk org yg dpt uma 3rd floor kn? sistem b'gilir*

jadi, dgn sistem yg mcm di atas, spatot nya mustahil aku blh duduk di umah yg sama. aku bukan nya anak kerabat ke, ank dato' ke yg boleh buat aku duduk di rumah yg sama selama 5 sem! lg pon, kabel *org dalam* pon aku takde nak tolong uat mcm tuh. so, worth it lah klu aku nak create entry ni kan? :D







ni la rumah yg aku maksud kan. LIMA sem aku duduk di rumah yg sama, katil yg sama, tilam yg sama, meja study yg sama, almari yg sama, toilet yg sama, semua lahhh! selama lima sem jugak lah aku duduk dengan orang yg sama, cuma rumate kak aida yg slalu bertuka. sebab aku dengan pa'a satu bilik. kak aida bilik sebelah. so, kak aida kena lah bertuka tuka rumate every sem. ingat lagi, stiap kali nak naik sem baru, mesti nebes, sapee laa rumatee kak aida nanti. *hahahaha*


meh meh aku nak kenal kan dengan rumate kak aida
merangkap ousemate aku selama 5 sem ni :

semester 1 : KAK JIJI
mase dia masuk umah ni, dia dah last sem. accounting (ACC) student.
mula2 ktorg ingat dia nih cina. yelahh, kat dlm umah kan.
pelik mmg pelik, sbb jrang admin akan mixed budak cina, melayu,india.
sekali dah kenal, melayu daaaa. tp op coz la mixed blood.
pling aku ingt psal dia, kak jiji nih suka suka suka sangattt pkai heels.
stakat 2,3 inci tak maen laahh. 4,5 inci tau. pg kelas, pg bandar, jln kaki relaks je.
ktorg plak kdg2 takot tgok dia. buat nye jatuh ke, sakit kaki ke.
tapi mmg aku tabik toink toink laaahh.
skang nih pon kak jiji dah jadi s'org yg bjaya. jgn ckp la dia keje ape. heeee.




semester 2 : AIN
masa ain msuk pon dah last sem. *mmg budak2 last sem kot admin letak*
entrepreneurship (ED) student.
ain ada sakit asthma. so dia tak boleh klu umah nih b'habuk skit.
kdg2 kesian dia umah bersepah, ktorg plak malas nk kemas. *heeeee.sorry*
time ain masuk, best ouhhh. ada tibi, mesin basuh, vacum.
kami pn boleh la mguna kn nya tanpa was was. :D
*tengs ain utk segala kemudahan.ngehngehngeh*


ni gmba ain dgn kreta k'syangan dia. JJR. sblah tu nisa. bestfren ain.
rindu la JJR. merasa jugak la aku bwak JJR tu masa ain ade lg kat uni10. *suke!*
dan ni parking bese tuk JJR & BER. sbb btol2 blakang uma ktorg.
kalau BER park kat c2, JJR parking sblah. klu BER park sbelah, JJR parking c2. *heeee*
tapi skang dah xblh, sbb ramai gileee dahh bwak kreta.
masa ngan ain ni sem brapa. skang dah sem brpa.
parking full! lmbat je, mesti tak dapat. bukan nk kata tak dpt parking
yg sama, nak parking kat area2 tuh pon penuh kot! dah la kreta dorg suma besar2.
kerdil aku di situ. >.<



Special Sem : JEED
tak lama duduk s'umah dgn jeed sbb mase tuh special sem.
so 2bulan je cmpared dgn sem biasa 4-5 bulan.
honestly aku lupa lah jeed student ED or marketing.
tapi yg penting business & bukan HR. jeed bukan s'org yg pndiam,
byak ckap jugak dia nih, *heeeeee* bese lahh. student2 business kan mmg cmnih.
dia oke, cool ajee. tapi merasa satu sem je lahh dgn dia. next sem dah tuka org lain.



semester 3,4 & 5 : OGY
haaa, gmba yg tak nak mcm model nih, ousemate ktorg
tuk sem yg ke tiga,empat & lima.
skang nih last semester dia kat uni10. pasnih smbg praktikal then abesssssss.
marketing student. dan mcm aku ckp tadi, student mkt bukan s'org yg pndiam.
dia nih byak gak ckp plus otak kdg2 gila kalau nak dtg.. :P
pling aku ingt pasal ousemate aku yg ini,
dia kalau benda tu klaka tahap gilaaahh barbiess nihh,
dia lansung tak gelak! paling busuk, dia sengih2 je.
tapi kalau benda yg sumpah tak klaka, kau tgok tengin jeee,
tapi dia boleh gelak tahap chipmunk pnye. huh!
*tak paham aku!*


ZIMA.AIDA.PA'A
inilaahhh ousemate yang tak penah bertuka tuka dari
semester 1 smpai 5.
apaa?? kami cutee?? oke.tengs! *aku tahu perasan gilaaahh di situ*


jadi yang sedih aku nak cite nih, sepatotnya, sepatotnya lah kan, sem depan ktorg masih bertiga duduk di rumah yg sama *mcm aku state td, ogy dah abes, so tgal b'3 lah* TETAPI, memandangkan sem depan aku dah last plus aku pon nak m'jimat kan kos yg mencanak2 naik nih, *uni10 kan generate money* aku decide ngan clasmate aku nak duk lua. lama2 pa'a pon dcide nak duduk lua.

jadi, utk entry ini, saya nak dedicated tuk kak aida to say sorry. :((

ktorg mmg sgt sangatttt berterima kasih dgn kak aida, sebab kak aida lah ktorg dpt duk umah yg sama tuk lima sem. sbb kak aida jugak lah sy dapat duduk, tido di rumah yg sama, katil yg sama, tilam yg sama. *terjawab lah soalan korang mcm mana aku dpt duduk umah ni selama 5 sem kan. :D* sbb kak aida ade priority tuk pilih dengan sapa dia nak duduk, so lagi sekali kami nak mintak maaf sbb tak dapat stay lagi utk sem depan. ktorg tau, dah cukup bertuah kak aida pilih ktorg tuk duduk selama 5sem, tapi, ktorg trpaksa dcide tuk jadi non resident sem depan. lagi sekali sorry kak aida. :((

sy ngan pa'a mmg syg gilee kot kat umah nih. dari sliding door rosak tak boleh bukak, lampu bilik air dekat doploh kali padam, kerusi patah, lampu meja rosak, anak kucing berak,ampaian bengkok macam nk patah, sumee tu dah penah rase. byak kot knangan kat umah nih. tp if we found sumthin better, y not kn? klu ikot ati mmg nak angkut skali kak aida duk lua, *siyess nihh* tapi mesti tak boleh. kan. kang mama rock mesti bising pnye lahh.

lagi sekali kak aida. sorry sangattt sangaattt. tapi ktorg bukan jauhhh pon. duk lua je. still boleh jumpe, leh makan skali kalau nak, leh obernitee kuantan skali lagi kalau nak. *hahahahaa*

THANKS tawww cik puan Roshaida Roslan. really appreciate it. u'll forevaaahh be my sista n friend <3

p/s : Gift of a friend #2 akan di happpdatee on 23rd. midnight. wait arrr.. *mcm nk release mubie je kan. hahaha. mmg sajee post lmbat2. :P




6 comments!:

Kismiss said...

tolong kesat air mate sy sekarang !

=(

ZimaZain said...

alooooooooooo. takmo laa camnihhh. :(

lestarimanje said...

teharunya pic kita pun ada...kita marketing la...lupa plk dia...ape2 pun tq cz wat kita teharu..miss u...

ZimaZain said...

waahhh. kita lg terharu nihhh. mmg tak xpect lnsung jeed akn bce belog nih. waahhhh. sumpah terharu! :D
heee, sory lupa, rmai sgt dh yg jdi rumate k.aida. miss u too!! ;)

oje/roze/ogy said...

setahu aku larh...masuk ni aku dh 3 sem duk kt situ//xcaye tanye kak aida.. :P

ZimaZain said...

tulahh. aku pon ase 3 sem. sbb kira2, dah 5 sem pnjang, 1 sem pendek, aku duk umah nih. klu dah jeed duk mse sem pndek, op coz la kau 3sem ye dak. jap lah, aku betol kan. :P