14 March, 2017

Monolog #5

kadang kadang tak tahu nak salahkan siapa. 
otak aku buntu, serabut, pikirkan masalah yang makin lama makin banyak.

at this age, masalah yang datang bukan nye macam time kau belajar dulu. kalau dulu problem setakat celah gigi je kot. kawan kawan pun ramai boleh tolong. sekarang? kawan kawan pun tak berani nak tolong kalau masalah tu besar & asyik berulang. 

tak kan nak salah kan member yang tak bersalah kot. kalau aku dekat tempat dorang pun belum tentu aku boleh buat. masing masing ada masalah sendiri kan. 

tapi bila kenang nasib sendiri, ntah la. satu soalan je asyik repeat dalam kepala otak aku ni. Kenapa?
Kenapa dari kecik sampai sekarang, lepas satu, satu masalah datang. Ni balasan atas segala dosa dosa aku ke? 

bukan nak kata aku tak nak bersyukur dan aku tahu, Allah tak kan uji hambaNya kalau dia tidak mampu. Buktinya, aku masih hidup lagi sampai sekarang. Kan?

Tapi otak ni tak berenti renti dari dulu asyik pikir macam mana nak selesai kan masalah itu, masalah ini. kadang kadang tu rasa penat sangat. hmmm

Aku harap dengan kehadiran cahaya mata yang bakal lahir nanti akan mengubah nasib aku & keluarga lepas ni. Anak kan rezeki yang Allah anugerahkan untuk kita. InshaaAllah, lama kelamaan semuanya akan selesai :')

Amin.



0 comments!: