08 May, 2016

Happy Mother's Day

Mak.

Seorang wanita yang sentiasa ada
Tak kira susah senang
Jatuh bangun
Apabila kau cari
Dia sentiasa menanti

Jauh mana kau lari
Jauh mana kau pergi
Dia tetap menunggu
Kau pulang
Kembali ke sisi

Jangan pernah kau lukakan hati
Jangan pernah kau sakitkan hati
Jangan pernah kau lupakan
Insan yang kau panggil Mak

Kerana dia tidak pernah
tidak pernah ingin menyakiti
tidak pernah ingin meninggalkan
tidak pernah lupakan
kau yang dia panggil Anak

Lihatlah
Ketabahan
Kecekalan
Kesabaran Mak
dalam mengharungi
kapayahan
kesusahan
kepahitan
bersama si Ayah

Lihatlah
supaya kau sedar
supaya kau bangkit
dari masalah yang menghimpit

Dosa? Silap?
Mak juga manusia biasa
Mak juga hamba Allah yang maha esa
Mak juga seperti kau yang tidak sempurna

Tapi
Siapa kau
Untuk menghukum Mak
Siapa kau
Untuk menghakimi Mak
Siapa kau
Untuk menidakkan pengorbanan Mak
membawa kau selama 9 bulan di dalam perut

Hmm.
Hidup ini tidak lama
Satu masa
Mak Ayah
Abang Kakak Adik
Kau dan Aku
akan pergi buat selamanya

Berbaktilah kawan
Selagi mampu
Selagi terdaya
Selagi kau bernafas

----------------------------------

Mak
Aku sayang Mak
Kesabaran  & Ketabahan
yang aku miliki
semuanya
di sebabkan Mak

Aku mohon
supaya Allah memanggilku dahulu
sebelum Mak
Supaya aku tidak pernah merasai
dan tidak akan merasai
bagaimana
rasa
kehilangan Mak


I LOVE YOU MAK




0 comments!: