03 August, 2009

sEsuatu yanG patUt di bayanGkan!!

title nk class aje..
xder.. ak just nk drop kjap je..
aku ade 2 quiz sok..
kakk kt sbelah ni dh bsing soh ak study..

so ape yg related nye ngan title kte pd ari ini..

td aku ade class agama..
dh nk ending class 2,
tetbe ustaz uat suspen..
die tnye..
"cbe kamu byangkan.. andai nye ari jumaat ni..
ngara2 barat telah spakat untk mjajah kte smula..
sume snjata2 nuklear.. M16 ke..
sume snjata lah yg dorg ade..
sume d halakn ke m'sia..
dan pd mse e2.. kmu rse kmu bleh m'perthan kan m'sia??"

aku yg t'sengguk2 mnhan mgantuk ni,trus mnegak bdan.. bkn ape tkut ustaz attack aku je..

"e2 blum msuk lg rkyat2 m'sia yg akn b'sengkongkol dgn barat..
jd tali barut,tali pusat,tali rafia.. smer tali la yg ade dlm m'sia ni..
mse 2 kter akn jd s'org mnusia yg x tahu klompok mne yg kter nk msuk..
dan cmer kmu byangkan..
di saat dan ketika e2..
kmu dh xleh nk m'bawa al-Quran ke mane2..
xleh nk smayang jemaah..
mgkin msjid akn mjadi tmpat meeting mreka..
bkn lg tmpat kte untuk myembah Allah.."

aku t'nganga dengor ustaz b'cerita.. sib bek x mleleh air liur je..
klu x mst dh kne sound..
aku pn x pham ape motif ustaz crite sme bnd2 ni..
hahaha...
tpulah aku xpham.. dh mleleh air liur pn,xpham lg ke..

honestly ak ckap,
ak mnangis kot dlm class.. sib bek ustz x nmpak..
sbb aku cover ngan spec aku.. hikhik..
mngis sbb tpikir..
ape aku akn uat pde mse 2..
aku akn trus mnegak kn agama kita
atau...
aku akn trus mlutut d kaki barat
sjurus M16 tepat d mata ku???
smpai skang aku msih x dpt jwb...
xdpt bfikir..
d mana kh aku..
di mata islam..
fikir fikir kn lah..

emo plak..
bkan slalu korg dapt tgok entry aku pnuh ngan islamic ni...
hahaha..

adiosa..




0 comments!: